Summer life

I mitt sökande efter ett jobb som var mer än bara timmar och under en längre period så var det bland de sista jag sökte, innan jag sökt alla lämpliga som fanns, som nappade.
Turistvärd i Gnesta.
 
När jag såg det blev jag eld och lågor- det jobbet är ju som gjort för mig! Uppväxt i Björnlunda så kan jag ju allt som är värt att känna till - ja inom hela kommunen och vidare. 
Och nu i skrivande stund har jag just jobbat min första vecka och det känns helt fantastiskt bra! Jag har aldrig varit så taggad på ett jobb någon gång! 😃
 
Våra arbetsuppgifter innebär att finnas till för turister i sommar som besöker Gnesta och kommunen. Vi ska lyfta områdena och sätta det på kartan, tipsa om utflyktsmål, aktiviteter, restauranger, caféer osv. Och vi satsar extra hårt på sociala medier i  sommar, vilket jag gillar grymt att hålla på med!
 
Så denna första vecka har bestått av att planera hur vi ska lägga upp arbetet i sommar, vad vi ska göra, var vi ska vara på plats och hur. Och så har vi varit runt i Gnesta, Laxne, Björnlunda och Stjärnhov och delat ut broshyrer och kartor till restauranger, caféer, BNB´s osv. Så otroligt kul! Hela tisdagen gick åt att cykla i Gnesta i det härliga vädret😊 Och igår och idag så roadtripade vi Laxne, Stjärnohv och Björnlunda. Sååå  mysigt! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Då det är lite för långt mellan Nävekvarn och Gnesta så har jag nu flyttat in hos kärleken under sommaren,som ligger närmare! Men jag tog självklart med alla blommor och några andra saker så att jag kännar mig hemmastadd😊
 
Nu blir det en välförtjänt ledig helg.. Jag känner mig totalt utmattad efter att ha börjat jobba igen- även om det bara är på 75% haha! Men var ju nästan 4 månader sist så..
   
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: