Theese days

Just när jag "fått ordning" på mitt liv med lägenhet och en provanställning- och senare fast anställning- på världens mysigaste arbetsplats och med ett fantastistk härligt gäng kollegor så BAM!!!  
Corona ödelade nästan allt i sin väg... Bland annat just min arbetsplats. Såklart. 
Dessutom gick bilen sönder i samma veva.
 
Men. I got back up. Samtidigt som jag förlorade jobbet så fann jag kärleken igen. Undertbart...💖 Det har verkligen hjälpt en i denna speciella tid där hela världen verkligen blivit drabbad.
 
Några månader av a-kassa och ett överflöd av fritid helt plötsligt följde. Det var såklart svårt att hitta jobb under den tiden för alla ställen inom restaurang-branchen blev ju drabbade och  det var ju inte direkt någon som anställde i den tiden. Så jag fick söka alla jobb jag möjligtvis kunde. 
Hamnade tillslut mitt i det jag började fundera på i höstas. Att få göra något mer meniungsfullt och betydande. Jag sökte jobb som personlig assistent. Och precis som jag trodde så passar det mig som handen i handsken! 
 
Just den personen jag jobbar med är i min ålder och gillar att pyssla, måla, lägga pussel, böcker, hästar- precis allt det jag gillar! Det är ett jobb som behgöver lite påhittighet och kreavtivitet och glädje- återigen, jag är som gjord för detta! Jag trivs superbra med det och det är väldigt mycket frihet och självständighet,vilket alltid är skönt när man jobbar. 
Dock är det bara ett extrajobb på timmar, men det har gett mig mer än ekonomiskt stöd- jag börjar upptäcka vad mycket mer jag är kapabel till förutom restaurangbranschen, och det känns väldigt roligt. 
Men jag tror ändå inte att jag är helt redo att "släppa" mitt restaurangliv- det är så pass speciellt...
Men där gör ju denna "corona-pausen" mig gott skulle jag säga ändå.
 
Nog med text!
Under allt detta överflöd av tid jag har haft så har jag så att säga återupptäckt mitt intresser för bakning. 
Jag har alltid velat baka mer bröd allmänt så det äer något jag har tagit tag i nu. Har aktiverat mitt konto påPinterest och via den plattformen hittat en hel del intressanta recept. Det får nog bli ett separat inlägg med mina favoriter so far! Men lite bilder från allt mitt bakande kommer iallfall här:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Favoritfrallan från bandomen på släktträffar
 
 
 
 
Tekakor visade sig vara som vilket annat bröd som helst att baka!
Också en självklar favorit
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och så jar jag fyllt år också och då fick jag presentkort på blommor att införskaffa till balkongen. 
Mer om det i ett annat inlägg, då det blev en liten mini-flytt i mitt iallltihop också!  Det på grund av mittt nya (sommar)jobb.
 
Har fått upp ögonen för Dahlior och Trädgårdsnejlikor (bilden)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: